Valószínűleg Ming-Chi Kuonak tényleg igaza van, és az Apple-nek még legalább négy évre van szüksége.
Nemrég ismét beszédtéma lett az Apple pletykált elektromos autója, ugyanis egy Reuters által publikált riport 2024-re lőtte be a gyártás kezdetét. A cupertinói techóriás a hírek szerint egy forradalminak számító, monocellás akkumulátor kifejlesztésén dolgozik, ami rengeteg helyet szabadítana fel a kocsi akkupakkjában, így lehetővé téve a nagyobb hatótávot, stb. Az egyik legmegbízhatóbb Apple elemző/szivárogtató, Ming-Chi Kuo azonban pesszimistább előrejelzéssel jelentkezett: szerinte a jelenlegi piac túlságosan optimista az Apple autójával kapcsolatban, és legkorábban 2025-ben, de reális esetben 2028-ban vagy még később jelenik csak meg a cég járműve. Kuo szerint ezek a legnagyobb problémák, amik az Apple Cart övezik:
- a bemutató és megjelenés időpontjának bizonytalansága
- az egyelőre ismeretlen beszállítók és az autó technikai specifikációi
- az Apple versenyképességének bizonytalansága az elektromos és önvezető autók piacán
Kuo továbbá figyelmeztette a befektetőket, hogy bár az Apple-nek komoly előnye van más cégekhez képest egy elektromos autó kifejlesztésének terén, a cupertinói cég neve nem jelent garanciát a sikerre. Példaként a HomePod-ot emelte ki, hiszen az Apple ott is egy teljesen új piacot tervezett meghódítani, sikertelenül – olyannyira, hogy Kuo szerint jelenleg le is álltak az okoshangszórók fejlesztésével.
Ezen felül azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az elektromos és önvezető autók piacára elképesztően nehéz betörni, hiszen olyan nagy a verseny, hogy egy feltörekvő gyártó a legkisebb hibát sem engedheti meg magának. Éppen ezért az Apple komoly technológiai előnyei sem jelentenek garantált sikert. Kuo szerint rendkívül nagy hangsúly lesz majd az adatokon, amit a be kell gyűjteniük az önvezetés fejlesztéséhez, illetve a mesterséges intelligencián – az elemző úgy véli, az Apple inkább ezekre fog koncentrálni az autó „hardvere” helyett, hiszen körülbelül 5 éves lemaradásban vannak a piacvezető Teslához és Waymohoz képest.
Azért nem mindenki osztja Kuo véleményét: a Morgan Stanley elemzői épp az ellenkezőjét gondolják reálisnak, szerintük az Apple pont hogy „tökéletes helyzetben van az innováció elhozatalához az önvezető és megújuló energiával hajtott járművek piacára”.
Forrás: 9to5mac
Kapcsolódó cikkek: