Egyre több jel mutat arra, hogy az Apple tényleg fejleszt egy ksiebb, olcsóbb HomePodot, ami jelenleg a cég egyetlen prémium okoshangszórója. Nos, ez még idén megváltozhat: nem elég, hogy lassan biztos az eljövetele, azt is egyre több kismadár csiripeli, hogy még idén beszerezhető lesz a pici HomePod.
A legfőbb forrás a Bloomberg saját újságírója, Mark Gurman, aki már jó ideje rajta van az ügyön, és azt állítja, hogy a HomePod folyamatos leárazásai sem véletlenek. Az Egyesült Államokban már nem ritka, hogy 200 dollárért le lehet csapni a hangszóróra az eredeti, 350 dolláros ára helyett, Mark viszont azt is kiszúrta, hogy az Apple alkalmazottai mostmár akár 10 darab HomePodot is hazavihetnek az 50%-os dolgozói kedvezménnyel, ez eddig maximum két példányra volt korlátozva. Hogy mit is jelent ez? Nos, úgy fest, hogy az Apple rohamtempóban próbálja kiszórni a régi modellt, még lehetőleg az új megjelenése előtt.
Gurman azt is állítja, hogy a kisebb HomePod komoly okosodást is magával fog hozni, még a régebbi modell számára is. Itt főleg Sirire kell gondolni, hiszen ő az a része a hangszórónak, amivel a mai napig elégedetlenek a felhasználók. Az Apple a HomePod megjelenése óta eltelt években folyamatosan fejlesztgette a terméket szoftveres frissítésekkel, bekerült a többfelhasználós hangfelismerés, az ambient hangok játszása, a többszobás hangrendszerek kialakításának lehetősége, viszont Sirit még mindig nem sikerült gatyába rázni. Ezen felül Gurman kutakodásai után azt is közzétette, hogy a kicsi HomePodnak valószínűleg csak két hangsugárzója lesz, ami jóval kevesebbm, mint a jelenlegi modell 7 darabja.
A kisebb hangszórónak pedig a tökéletes piaci rés is megvan, amiatt sem kell aggódni. Az Államokban már többször is bebizonyosodott, hogy milyen hatalmas igény van az okoshangszórókra, ez pedig globálisan is csak növekedni fog, amint a világ kilábal a koronavírus-járványból és következményeiből. A HomePod túl drága volt az átlag felhasználónak: 350 dolláros árával a legdrágábbak ligájában versenyzett, a butácska Siri pedig kicsit sem javított a helyzetén. Valószínűleg az eladások sem mehettek túl fényesen, hiszen a cég még konkrét számadatokat sem tett közzé, csak a “Viselhető eszközök, otthon és kiegészítők” kategóriába sorolta be. A konkurencia pedig régóta bent van az olcsóbb, jó hangzású okoshangszórók piacán, hiszen mind az Amazon, mind a Google régóta árul már ilyen termékeket, nagy sikerrel.
Forrás: MacRumors
Kapcsolódó cikkek: